Δευτέρα 11 Μαρτίου 2013


Ενημέρωση των αιρετών του ΠΥΣΠΕ,
Χαιριστανίδη Ελευθερίου και Σουλίδη Λάζαρου,
από τη συνάντηση των αιρετών ΠΥΣΠΕ –ΑΠΥΣΠΕ – ΚΥΣΠΕ, η οποία γίνεται κάθε δύο χρόνια με την έναρξη της θητείας των νέων αιρετών.
Βέροια, 4-3-2013
Συναδέλφισσες, συνάδελφοι,

Τη Δευτέρα 25/2/2013  πραγματοποιήθηκε στην Αθήνα η συνάντηση των αιρετών ΠΥΣΠΕ –ΑΠΥΣΠΕ – ΚΥΣΠΕ, η οποία γίνεται κάθε δύο χρόνια με την έναρξη της θητείας των νέων αιρετών.
Η διαδικασία που είχε συμφωνηθεί στο Δ.Σ. της ΔΟΕ ήταν:
ü       Ενημέρωση από το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε.
ü       Ενημέρωση από τους αιρετούς του Κ.Υ.Σ.Π.Ε.
ü       Τοποθετήσεις (3λεπτες) από τους αιρετούς
ü       Τοποθετήσεις (10λεπτες) από τις παρατάξεις που εκπροσωπούνται στο Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε και
ü       Κλείσιμο της ολομέλειας από τον πρόεδρο του Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε
Εκ μέρους του Δ.Σ. της ΔΟΕ, ο πρόεδρος αναφέρθηκε στα προβλήματα που έχουν δημιουργηθεί με το νόμο 4093/12 στην εκπαίδευση με τα πειθαρχικά και τις διώξεις των εκπαιδευτικών σ’ όλη την Ελλάδα, αλλά και στη δίωξη του υπηρεσιακού συμβουλίου επιλογής στην Καρδίτσα.
Η Δ.Ο.Ε. είπε ότι θα καλύψει όλους τους αιρετούς που θα διωχθούν και αν δεν καταργηθεί ο νόμος για τις πειθαρχικές διώξεις (ήδη έχει ζητηθεί από 35 βουλευτές με επερώτηση στη Βουλή) να παραιτηθούν όλοι οι αιρετοί από τα Υπηρεσιακά Συμβούλια.
Για την αξιολόγηση δήλωσε ότι η ΔΟΕ δε συμμετέχει στο διάλογο με το Υπουργείο Παιδείας σε σχέση με άλλες ομοσπονδίες (ΟΛΜΕ) και είναι αντίθετη, γιατί συνδέεται με το βαθμολόγιο-μισθολόγιο.
Θα γίνουν συναντήσεις κατά τόπους με τα Δ.Σ. των Συλλόγων, τους Δ/ντές σχολείων, τους Σχολικούς Συμβούλους και τους Δ/ντές Εκπ/σης και θα ζητηθεί από όλα τα Στελέχη της Εκπ/σης (Δ/ντές Σχολείων, Σχολικοί Σύμβουλοι και Δ/ντές Εκπ/σης) να υπογράψουν κείμενο που θα δηλώνουν ότι είναι αντίθετοι με την αξιολόγηση. \
Ζητήθηκε από τη ΔΟΕ, πέρα από τις υπογραφές να καλύψει και τους Δ/ντές που δεν θέλουν να αξιολογήσουν. Τέλος, να πραγματοποιηθεί συνάντηση και με το Δ.Σ. των σχολικών Συμβούλων.
Αναφέρθηκε ότι προγραμματίζεται ημερίδα της Δ.Ο.Ε. για το Πειθαρχικό στις 13/3/2013 στη Δυτική Ελλάδα (μάλλον στην Πάτρα) και δεσμεύθηκε μετά από πρόταση αιρετών ότι θα γίνει και στη Β. Ελλάδα. 
Στη συνέχεια το λόγο πήραν οι αιρετοί του ΚΥΣΠΕ, οι οποίοι αναφέρθηκαν στα εξής:
1. Ότι το νέο Πειθαρχικό μας γυρίζει αιώνες πίσω και είναι αντισυνταγματικό. Με την παραμικρή καταγγελία εναντίον των αιρετών και όχι μόνο και σε περίπτωση παραπομπής τους σε πειθαρχικό θα τίθενται σε αργία. Με τον τρόπο αυτό παραβιάζεται κατάφορα το «τεκμήριο της αθωότητας»
2. Είναι αρνητικό για τον Κλάδο ότι στα νέα Πειθαρχικά Συμβούλια δεν υπάρχει η συμμετοχή αιρετών. Έχουν συγκροτηθεί ήδη τα 13 πειθαρχικά Συμβούλια που αποτελούνται από δύο (2) δικαστικούς και έναν (1) Διευθυντή Εκπαίδευσης με κλήρωση.
3. Καθυστέρησαν φέτος οι αιτήσεις των μεταθέσεων λόγω κατάργησης της διετίας και χρειάζονται αλλαγές στους νόμους για τις μεταθέσεις και τις αποσπάσεις.
4. Θα έχουμε μηδενικούς διορισμούς και ελάχιστους αναπληρωτές για το 2012-13, περίπου 2.500!!!
5. Φέτος διορίστηκαν 8.500 αναπληρωτές πλήρους ωραρίου και 430 μειωμένου – δηλαδή 10.000 λιγότεροι.
6. Δεν λειτουργούν τα Συμβούλια Επιλογής Διευθυντών Εκπαίδευσης από το Δεκέμβρη του 2011 και των Σχολικών Συμβούλων από το Νοέμβρη του 2012.
7. Για να εφαρμοσθεί η αύξηση του ωραρίου χρειάζεται ψήφιση νόμου. 
Στις τοποθετήσεις των αιρετών οι περισσότεροι έκαναν κριτική για την πολιτική της κυβέρνησης και αναφέρθηκαν για τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν στα κατά τόπους ΠΥΣΠΕ, για την αξιολόγηση και τις πειθαρχικές διατάξεις. Υπήρξε έντονος προβληματισμός ότι με το παραμικρό θα τίθενται οι εκπαιδευτικοί σε αργία και ότι υπάρχουν ακόμη αρκετά κενά στα σχολεία.

Συναδέλφισσες, συνάδελφοι

Και εμείς από τη μεριά μας αναφερθήκαμε στα ουσιώδη ζητήματα που απασχολούν τον κλάδο, όπως αυτά του πειθαρχικού νόμου και της αξιολόγησης.
Στη συνέχεια τοποθετηθήκαμε για το θεσμικό πλαίσιο των μεταθέσεων και των αποσπάσεων, αναφέροντας:
ü      Την αδήριτη ανάγκη άμεσης τροποποίησης του άρθρου 13 του Π.Δ. 50/1996 και την ένταξη νέων ασθενειών ίσως μεγαλύτερης βαρύτητας με τις υπάρχουσες στη σχετική νομοθεσία.
ü      Την ανάγκη τροποποίησης-διόρθωσης της σχετικής διάταξης του άρθρου 14 παρ.3 «Από όσους εκπαιδευτικούς δεν επιθυμούν να κριθούν ως υπεράριθμοι, χαρακτηρίζονται ως υπεράριθμοι, εκείνοι που τοποθετήθηκαν οργανικά τελευταίοι στη σχολική μονάδα.» έτσι ώστε να χαρακτηρίζεται ως υπεράριθμος αυτός/τη που συγκεντρώνει τον μικρότερο αριθμό μορίων μετάθεσης.
ü      Την ανάγκη περαιτέρω διευκρινίσεων για το τι ισχύει σε περίπτωση συγχωνεύσεων σχολικών μονάδων με τις οργανικές θέσεις των εκπαιδευτικών.
ü      Την ανάγκη αναμοριοδότησης των σχολικών μονάδων, γιατί η κατάταξή σε κατηγορίες δεν έγινε με ενιαία κριτήρια. Επομένως είναι ανάγκη το όλο θέμα να επαναπροσδιοριστεί από την αρχή για όλες τις σχολικές μονάδες της χώρας, για να μη δημιουργούνται αδικίες που επηρεάζουν τις μεταθέσεις των εκπαιδευτικών.
ü      Τέλος για τον περιορισμό της αβεβαιότητας και της ανασφάλειας των εκπαιδευτικών που βρίσκονται στη διάθεση των Υπηρεσιακών Συμβουλίων προτείναμε τα στελέχη εκπαίδευσης να χάνουν την οργανική τους θέση, δεδομένου ότι σπάνια επανέρχονται στην πρότερη κατάσταση του εκπαιδευτικού, αλλά και αν συμβεί κάτι τέτοιο να έχουν τη δυνατότητα λήψης προσωποπαγούς θέσης σε σχολείο της επιθυμίας τους.  
ü      Για τις αποσπάσεις δηλώσαμε την ανάγκη μοριοδότησης της χιλιομετρικής απόστασης από την οργανική θέση του εκπαιδευτικού προς τον τόπο συμφερόντων του.
Κατάργηση της σχετικής νομοθετικής ρύθμισης όπου οι τοποθετήσεις των αναπληρωτών πραγματοποιούνται με πράξη του Διευθυντή Εκπαίδευσης. Οι όποιες τοποθετήσεις να γίνονται με απόφαση του Υπηρεσιακού Συμβουλίου στα κενά που γνωστοποιούνται πριν και να ισχύσουν φυσικά τα κριτήρια των τοποθετήσεων.
Στη συνέχεια έγιναν τοποθετήσεις από τους εκπροσώπους των παρατάξεων στο Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. (ένας από κάθε παράταξη).
Τέλος για άλλη μια φορά διαπιστώθηκε ότι υπάρχουν σοβαρά προβλήματα στην εκπαίδευση. Σε όλη τη χώρα ακόμη και σήμερα υπάρχουν αρκετά κενά. Γενικά κυριαρχεί ο προβληματισμός στους εκπαιδευτικούς ότι με το παραμικρό θα τίθενται σε αργία και δημιουργείται και ένα κλίμα τρομοκράτησης στις σχολικές μονάδες και στην εκπαίδευση γενικότερα.

Συναδέλφισσες, συνάδελφοι

Αυτή τη δύσκολη για όλους μας συγκυρία, πρέπει να συστρατευτούμε και να συσπειρωθούμε γύρω από το συλλογικά και θεσμικά μας όργανα, να συμμετέχουμε στις συνελεύσεις, στις συζητήσεις, στις δράσεις και στις κινητοποιήσεις, για να μπορέσουμε να ανατρέψουμε τις αντιεκπαιδευτικές πολιτικές.
Όλοι μαζί μπορούμε να συνενώσουμε τις κοινές μας αγωνίες, να μετασχηματίσουμε σε θετική πρόταση τα οράματά μας για μια κοινωνία δίκαιη, πιο ανθρώπινη, για μια εκπαίδευση ποιοτικά αναβαθμισμένη, για έναν εκπαιδευτικό οικονομικά και επιστημονικά αναβαθμισμένο.

ΟΙ ΑΙΡΕΤΟΙ ΤΟΥ ΠΥΣΠΕ

Δεν υπάρχουν σχόλια: